1.2. Principii comune ale motoarelor de căutare

Pentru a înţelege SEO trebuie să aveţi noţiuni generale de arhitectura motoarelor de căutare. Ele conţin următoarele componente principale:

Spider - un browser-ca un program care descarcă paginile web.

Crawler - un program care urmăreşte automat toate link-urile de pe fiecare pagină web.

Indexer - un program care analizează paginile web descărcate de Spider şi Crawler

Database - stochează paginile descărcate şi prelucrate.

Rezultatele motorului – extrage rezultatele căutarilor din baza de date.

Server Web - un server care este responsabil pentru interacţiunea dintre utilizator şi alte componente ale motorului de căutare.

Implementările specifice ale mecanismelor de căutare pot să difere. De exemplu, Spider +Crawler+Indexer ar putea fi implementate ca un program unic, care descarcă paginile web, le analizează şi apoi foloseşte linkurile lor pentru a găsi noi resurse. Cu toate acestea, componentele enumerate sunt inerente la toate motoarele de căutare iar principiile SEO sunt aceleaşi.

Spider: Acest program descarcă pagini Web la fel ca un browser web. Diferenţa este că un browser afişează informaţiile prezentate pe fiecare pagină (text, grafică, etc), în timp ce un Spider nu are componente vizuale şi lucrează direct cu codul de bază HTML al paginii. Probabil că ştiţi deja că există o opţiune în browserele web standard pentru a vizualiza codul sursă HTML.

Crawler: Acest program găseşte toate link-urile de pe fiecare pagină. Sarcina sa este de a determina unde ar trebui să meargă Spider, fie prin evaluarea link-urilor, fie în conformitate cu o listă predefinită de adrese. Crawlerul urmează aceste link-uri şi încearcă să găsească documente care nu sunt deja cunoscute de motorul de căutare.

Indexer: Această componentă parcurge fiecare pagină şi analizează diverse elemente, cum ar fi text, anteturi, caracteristicile structurale sau stilistice, etichete speciale HTML, etc.

Baza de date: Aceasta este zona de stocare pentru datele pe care motorul le descarcă şi le analizează. Uneori este numit indicele motorului de căutare.

Rezultatele motorului: Rezultatele motorului clasează paginile într-un clasament. El determină care pagini se potrivesc cel mai bine interogării unui utilizator şi în ce ordine ar trebui să fie listate paginile. Acest lucru se realizează în conformitate cu algoritmi de clasare (de acordare a rangului) ai motorului de căutare. Rezultă că rangul paginii (page rank) este o caracteristică valoroasă şi interesantă şi orice specialist SEO este foarte interesat de aceasta atunci când încearcă să îmbunătăţească rezultatele căutării pentru site-ul lui. În capitolele următoare, vom discuta în detaliu despre factorii SEO care influenţează rangul paginii.

Server Web: Serverul web al motorului de căutare conţine, de obicei, o pagină HTML cu un câmp de intrare (în cazul în care utilizatorul poate specifica cererea de interogare de care este interesat). Serverul web este de asemenea responsabil pentru afişarea rezultatelor de căutare pentru utilizator, sub forma unei pagini HTML.


Click aici pentru revenire la Informaţii generale despre SEO

Niciun comentariu: