1.1. Istoria motoarelor de căutare

În primele zile de dezvoltare a Internetului, utilizatorii săi au fost o minoritate privilegiată iar cantitatea de informaţii disponibile a fost relativ mică. Accesul a fost în principal limitat la angajaţii din diferite universităţi şi laboratoare şi a fost folosit pentru informaţii ştiinţifice. În acele zile, problema de a găsi informaţii pe Internet nu a fost aproape la fel de critică cum este acum, datorită volumului imens de asemenea informaţii din reţea.

Directoarele de site-uri a fost una dintre metodele folosite pentru prima dată pentru a facilita accesul la resurse de informaţii cu privire la reţea. Link-uri către aceste resurse au fost grupate în funcţie de subiect. Yahoo a fost primul proiect de acest gen deschis în aprilie 1994. Pe măsură ce numărul de site-uri în directorul Yahoo a crescut inexorabil, dezvoltatorii de Yahoo au făcut directorul căutabil. Desigur, nu a fost un motor de căutare în forma sa adevarată deoarece căutarea a fost limitata la aceste resurse care sunt listate în directorul în care au fost puse. Acesta nu a căutat în mod activ resurse externe şi conceptul de SEO nu a fost încă definit.

Astfel de link-uri directoare au fost folosite extensiv în trecut, dar în zilele noastre au pierdut o mare parte din popularitatea lor. Motivul este simplu - chiar si directoarele moderne, cu o mulţime de resurse, furnizează doar informaţii cu privire la o mică parte din Internet. De exemplu, cel mai mare director din reţea este în prezent DMOZ (sau Open Directory Project). Acesta conţine informaţii despre aproximativ cinci milioane de resurse. Comparaţi acest lucru cu baza de date Google, care conţine mai mult de opt miliarde de documente.

Proiectul WebCrawler a început în 1994 şi a fost primul motor de căutare full-featured. Motoarele de căutare Lycos si AltaVista au apărut în 1995 şi, pentru mai mulţi ani, Alta Vista a fost actor major în acest domeniu.

În 1997, Sergey Brin şi Larry Page au creat Google ca un proiect de cercetare de la Universitatea Stanford. Google este acum cel mai popular motor de căutare din lume.

În prezent, există trei motoare internaţionale de căutare de vârf - Google, Yahoo şi MSN Search. Acestea au fiecare propria lor bază de date şi algoritmi de căutare. Multe alte motoare de căutare utilizează rezultatele provenite de la aceste trei motoare de cautare majore şi aceeaşi expertiză SEO poate fi aplicată la oricare dintre ele. De exemplu, motorul de căutare AOL (search.aol.com) foloseşte baza de date Google în timp ce AltaVista, Lycos şi AllTheWeb utilizează baza de date Yahoo.


Click aici pentru revenire la Informaţii generale despre SEO

Niciun comentariu: